Malakis nya skomakarverkstad

Underbar upplevelse att tillsammans med gästande Anders Philip och Lars Johanhage, och ett 20-tal från församlingen, kunna hjälpa poliodrabbade broder Malaki, med hustru och fyra barn, att bygga om hans arbetsplats som det mer än regnade in i. Skjulet, ett lappverk av kartong, plast och säckväv håller här på att demoleras. Malaki med son i bakgrunden.

Här har vi äntligen fått rensat bort det gamla. Vem är gladast?  Vi eller Malaki och sonen längst ner till höger?
Jordgolv, plåtväggar - men i särsklass snyggaste skjulet längs vägen! Cykelgarage till vänster.
Malaki inviger sin skomakarverkstad redan dagen efter. Sann glädje!

Kommentarer
Postat av: Linneth Escobar

Hej Olle!

Jag hoppas du kommer ihåg mig, du var och handlade en plånbok hos mig förra veckan i Kårlins, en väskbutik i Allum. Vi pratade lite grann om att du och din fru jobbar som lärare i Kenya och jag nämnde att jag skulle till Kenya om några veckor. Dagen för avresan börjar närma sig, vi reser nämligen på onsdag nästa vecka, och nervositeten stiger som sig bör! Det kommer att bli underbart och härligt att få se så mycket nytt.

Du nämnde att ni hade agerat lite "reseledare" åt era vänner som rest till Kenya, och jag undrar om du har lite rekommendationer till mig och min vän? Lite must sees i Nairobi, eller i Kenya i överlag? Sedan så vore det ju verkligen guld om du hade lite tips och råd över vad man ska tänka på inför safaris. Hur mkt kan man räkna med att det ska kosta? (Min vän och jag hamnar nog i budgetkategorin) Några speciella guider ni rekommenderar etc.

Som sagt all hjälp vi kan få vore verkligen guld. Det är vår första resa till Afrika och vi är otroligt nervösa men framförallt förväntansfulla! Och att få tips från vänliga människor som bor där nere och vet hur det "ska vara" vore fantastiskt!

Tack för att du tar dig tid!



Vänligen,



Linneth Escobar

2010-08-19 @ 23:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0